Søgeord er vigtigere end rubrikker:
SEO for journalister
Mens dine kolleger jager den ene nyhed efter den anden, der kun lever i en dag eller to, kan du arbejde meget smartere. Hvis du tænker SEO ind i din journalistik, vil dine artikler få en forlænget levetid, fordi de dukker op i søgeresultaterne.
Mere trafik – flere læsere
Det er brugere, der er interesseret i emnet, og fordi du har SEO-optimeret dine artikler, får de trafik hver dag flere år i fremtiden. Lær hvordan du arbejder smartere mod flere læsere og øg din journalistiks levetid.
Påstanden om at søgeord er vigtigere er rubrikker kan virke provokerende. Men hvis du tør at udfordre det, du i sin tid lærte på Journalisthøjskolen eller universitetet, vil en ny verden åbne sig for dig. Derfor skal du med på journalistisk SEO-kursus og optimere dine artikler til søgning på Google og andre søgemaskiner.
Brug kurset i din hverdag
De tre dages kursus er spredt på to måneder, så du kan følge dine resultater undervejs og diskutere fordele og ulemper med underviser og medkursister. Indholdet for de enkelte dage i overskrifter er:
- Dag 1 (16. januar): SEO-teori, og hvordan du udformer og eksekverer en SEO-plan. Du udfører efterfølgende opgaver på dit eget sites backend og har også ca. halv dags opgaver med SEO-optimeringen, inden vi mødes ugen efter.
- Dag 2 (30. januar): Oplæg om at måle resultater. Analyse og debat af fremgang i indholdet – hvad var udfordringerne ved at udføre SEO-optimeringen og strategien. Gennemgang af foreløbige resultater via Google Analytics eller anden analyseredskab – din opgave bliver at følge resultater/udvikling, indtil vi mødes til sidste dag.
- Dag 3 (28. februar): Vise resultaterne i tal og debat. Dybere gennemgang af Google analytics, Search console, Semrush og andre værktøjer til at måle SEO-disciplinens mange tiltag (title tags, meta descriptions, internt og ekstern linkbuilding), søgeordsanalyse. Oplæg om næste skridt og vedligeholdelse af SEO-indsatsen.
Praktiske oplysninger
Underviser er Eric Ziengs, og tilmeldingsfrist den 20. december 2017.
Kurset har kun plads til 18 deltagere. Det er intensivt, varer tre ovenstående dage og afholdes hos MBK, Pilestræde 61, 1. sal, 1112 København K tæt på Nørreport.
Kontakt Janne Aagaard for tilmelding.
Pris: 9.500 kr. eks moms – hvis du er medlem af Dansk Journalistforbund eller Pressens Uddannelsesfond, kan du få tilskud på 3.000 kr. kurset ved at tilmelde dig direkte på Mediernes Efteruddannelse.

Kontakt
Direktør Janne AagaardM: + 45 60 62 05 50
E: janne@mediekursus.dk