Twitter for journalister

På kurset Twitter for journalister lærer du, hvordan du kan bruge Twitter i din research til at finde nye historier eller kilder, og hvordan du kan bruge det til at følge med i dit stofområde og udviklingen af historier på en ny måde.

Vi starter fra begyndelsen og taler om, hvad der står i en god bio-tekst, hvilket brugernavn man skal vælge og profilbilledets betydning. Vi taler om, hvem man skal følge – og lige så vigtigt, hvordan man får nogle til at følge én, hvis man også gerne vil netværke den anden vej. Du får styr på, hvornår du kan bruge RT og MT, og hvad det vil sige at sende en DM. Kort sagt alle de mange begreber, der er knyttet til Twitter.

Vi gennemgår også overvejelser om apps som Tweetdeck, og om strategisk brug af Twitter – hvad enten du vil bruge Twitter til promovering, videnindsamling, videndeling eller netværk.

Kurset henvender sig til alle, der har en Twitter-konto eller har intentioner om at oprette en. Det er absolut tilladt at møde op uden andre forudsætninger end de nævnte.

 

Praktiske oplysninger

Kurset afholdes kun som virksomhedskursus med 8 deltagere og opad.
Underviser er Marie-Louise Munter.
Kontakt Janne Aagaard for at få et konkret tilbud og en dato, der passer netop jer.

Vores godkendte kurser

Find vores kurser her

Kontakt

Direktør Janne Aagaard
M: + 45 60 62 05 50
E: janne@mediekursus.dk

Følg os på de sociale medier

Se os på Twitter Se os på LinkedIn Se os på Facebook

Få os ud på din arbejdsplads

Læs mere om vores virksomhedskurser og hvordan, vi kan hjælpe din organisation eller redaktion

Velkommen til mediekursus

Uanset om du er journalist, kommunikationsuddannet eller selvlært i mediebranchen, øges kravene til din faglige udvikling sig hele tiden. Vi tilbyder dig de bedste undervisere i branchen og inspirerende kurser til dig.

Læs om vores virksomhedskurser her...