Kurser

Nå det unge publikum: digital journalistik med chatbots

Off 15

Nå det unge publikum: digital journalistik med chatbots

Vil du have bedre fat i dine unge læsere og brugere? Så tag med på kursus og lær om chatbotten som unikt værktøj til skabe en dialog med helt nye – især – unge målgrupper. Lær chatbottens abc sammen med Mediekursus.dk og Ditte Wolff-Jacobsen.

Du kan vælge en nyhedsbot, en rådgivningsbot eller en kundeservicebot til at starte eller udbygge den dialog, du har med dine dine brugere. De benytter nemlig chatformatet og samtalen til at navigere i indhold og services.

På kurset får du indblik i chatbottens finurligheder! Hvad er forskellen mellem en dum og en intelligent chatbot, hvad er samtaledesign, hvad er machine learning, AI og NLP, hvad kan man bruge en chatbot til. Og hvad skal der til, når vores kommunikation skal udfoldes som en samtale.

Du lærer blandt andet:

  • Hvad der skal til for at bygge en chatbot.
  • At definere hvilken type chatbot, der kan bidrage til din type virksomhed.
  • At skrive en tekst om til en samtale.
  • Bygge din egen lille chatbot i programmet Chatfuel.

Desuden får du indblik i, hvordan du kan styrke din tilstedeværelse på sociale medier. Vi se nærmere på, hvordan man finder frem til chatbottens tone of voice, og så giver underviser Ditte Wolff-Jacobsen dig et indblik i teknologien bag chatbotten.

”Vi havde to spændende og udbytterige dage, hvor vi fik en forståelse for, hvad chatbots er, hvordan de kan bruges, og hvad det kræver at have en chatbot som kollega. Vi fik desuden startet på opbygningen af vores egen chatbot”

Kristina og Line, Penta Advokater

Hvem henvender kurset sig til?

Kurset er til dig, der er journalist, social media manager, kommunikations- eller marketingansvarlig. Du er nysgerrig på, hvordan det nye chatformat kan bruges til nyhedsformidling eller kommunikation med dine kunder.

Hvad skal du kunne?

Kurset kræver ingen tekniske forudsætninger. Du skal blot medbringe en bærbar Mac eller PC, og du skal oprette dig som bruger i programmet Chatfuel, det gør vi undervejs på kurset. Det er også en fordel, hvis du har administratoradgang til en aktiv Facebook-side.

Praktiske oplysninger
Underviser er Ditte Wolff-Jacobsen. Tilmeldingsfrist den 25 september 2017.
Kurset har plads til 16 deltagere, og der skal minimum være 8 tilmeldte.
Datoer: 19. – 20. marts 2018.
Kontakt Janne Aagaard for tilmelding.
Pris: 7.400 kr. eks moms – hvis du er medlem af Dansk Journalistforbund eller Pressens Uddannelsesfond, kan du få tilskud på 2000 kr. kurset ved at tilmelde dig direkte på Mediernes Efteruddannelse.

Related Posts

Vores godkendte kurser

Find vores kurser her

Kontakt

Direktør Janne Aagaard
M: + 45 60 62 05 50
E: janne@mediekursus.dk

Følg os på de sociale medier

Se os på Twitter Se os på LinkedIn Se os på Facebook

Få os ud på din arbejdsplads

Læs mere om vores virksomhedskurser og hvordan, vi kan hjælpe din organisation eller redaktion

Velkommen til mediekursus

Uanset om du er journalist, kommunikationsuddannet eller selvlært i mediebranchen, øges kravene til din faglige udvikling sig hele tiden. Vi tilbyder dig de bedste undervisere i branchen og inspirerende kurser til dig.

Læs om vores virksomhedskurser her...