Efteruddannelse

20 gode råd: sådan brander du din virksomhed

Off 271

Sådan brander du din virksomhed

Mangler du gode råd til at øge din synlighed gennem bedre kommunikation, så kontakt Janne Aagaard. Foretrækker du at gøre det selv, så er her 20 gode råd til at komme i gang.

Gennemgå din hjemmeside

1. Har du adgang til back-end på din egen hjemmeside, så husk at installere Google Analytics. På et WordPress-site kan du nøjes med at søge Jetpack-pluginet frem og installere – du skal monitorere trafikken, så du kan se, hvad der sker.
2. Brug en widget til at sætte deleknapper til sociale medier øverst på forsiden af din side.
3. Husk at sætte kontakt-information op, enten i særligt menupunkt eller i boks på alle sider
4. Gå i gang med at tjekke dine sider og søgeordsoptimer dem (SEO), og det er nemt at installere et SEO-plugin på et wordpress-site så som Yoast.

Tjek din digitale tilstedeværelse

5. Google dit eget navn og din virksomhed – er det de rette informationer, der kommer frem, og hvis ikke skal du til at være mere opmærksom på, hvordan du gør dig søgbar.
6. Tjek prisen for Google Adwords på dine ydelser/services/produkter – giver det mening at sætte 100 kr. af for at få en højere rangering på siden.
7. Sæt en Google alert op, så du får en e-mail, når du eller din virksomhed omtales.

Brug sociale medier strategisk

8. Har du en visuel forretning (grafiker/kunstner/fotograf etc), så brug Pinterest og opret et board for dine produkter, ligesom at det er en god ide at være på Instagram.
9. Brug LinkedIn til at blande dig i faglige debatter, deltag i grupperne og hjælp hvor du kan.
10. Overvej om du skal køre annoncering om din virksomhed på Facebook ud fra din personlige profil snarere end at oprette en virksomhedsside – din rækkevidde større privat.
11. Søg på dine konkurrenter og se, hvem der gør det bedst. Lær af dem.
12. Find dine hashtags – hvilke tre betegner dig, og brug dem konsekvent i dine opdateringer på tværs af de sociale medier.
13. Poster gerne 2-3 gange ugentligt på de 3-4 sociale medier, du har udvalgt som dine platforme.
14. Lav forskellige kategorier, som du bruger, når du skal planlægge indhold – det skal helst være personligt/givende fagligt på en gang.
15. Følg andre og meningsdannere indenfor dit fag og hold dig opdateret på artikler.
16. Gå til konferencer og morgenmøder mindst en gang om måneden og introducer dig selv for et nyt menneske – medbring gerne gammeldags visitkort.

Sæt mål

17. Brug dine tal på antal visninger på din hjemmeside som udgangspunkt og sæt mål for stigning i trafik.
18. Tjek din rangering på LinkedIn og sæt mål for at forbedre den – det samme med antal følgere fx på Twitter, Facebook, Instagram etc.
19. Sæt dig et mål om antal nye kunder eller leads indenfor et kvartal, et halvår og et år.
20. Sidst men ikke mindst: del din viden og gør dit netværk lidt større for hver dag.

 

Related Posts

Kontakt

Direktør Janne Aagaard
M: + 45 60 62 05 50
E: janne@mediekursus.dk

Få os ud til jer

Læs mere om vores virksomhedskurser og hvordan, vi kan hjælpe din organisation eller redaktion

Velkommen til mediekursus

Uanset om du er journalist, kommunikationsuddannet eller selvlært i mediebranchen, øges kravene til din faglige udvikling sig hele tiden. Vi tilbyder dig de bedste undervisere i branchen og inspirerende kurser til dig.

Læs om vores virksomhedskurser her...